fredag 18 augusti 2023

Blogg 18/8 2023.

 Igår var det dags att plocka bort det som återstod av tanden som kronan hade lossnat från. Det jag tycker allra sämst om hos tandläkaren är bedövningssprutorna. Nu blev det några stycken, men både tandläkare och sköterska påminde mig om att jag skulle slappna av och andas. Att få ut tanden gick sedan också bättre än jag hade befarat. Då fick han ändå ta den i två delar, en rot i taget. Jag blev varnad innan att tanden intill kunde lossna, men den klarade sig som väl var. Däremot höll jag på att skrämma slag på personalen när allt var klart. Min vänstra hand skakar alltid och efter den behandlingen fladdrade den värre än vanligt. Man fick inte dricka på två timmar efteråt, vilket var en utmaning för mig, som dricker i princip hela tiden. Så dröjde det i vanlig ordning bra länge innan bedövningen släppte, så min läpp blev normal igen. På lappen med information jag fick med mig hem uppmanades jag att inte pilla i såret med tungan. Det har jag gjort konstant sedan kronan försvann, men vi får väl hoppas att jag kan vänja mig av med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar