torsdag 24 augusti 2023

Blogg 24/8 2023.

 Anledningen till att jag ringer och beställer innan jag hämtar mat är förstås att jag vill slippa vänta när jag väl kommer till pizzerian. Annars tycker jag att det är lite jobbigt, eftersom dom som jobbar på såna ställen sällan talar någon klockren svenska. Sist var det värre än vanligt. Jag beställde en kebabrulle med vitlökssås, men mannen i telefonen började dilla om kebabbåt med två olika såser. Ett par gånger sa jag klart och tydligt vad jag ville ha. Till slut lade han bara på luren, utan att jag visste säkert om han hade fattat. Det hade han uppenbarligen inte. När jag kom till pizzerian stod hela personalen och väntade. Så fort dom hade fått klart för sig vad jag skulle ha började dom omedelbart fixa det, men vänta fick jag alltså göra i alla fall. Jag har i efterhand forskat fram att kebabbåt inte ens är kebab utan en pizza. Det är dessutom svamp på den, så hade jag fått en sån hade jag inte blivit god att tas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar