tisdag 15 augusti 2023

Blogg 15/8 2023.

 Så fort någonting tar slut här hemma, köper jag en ny, för att alltid ha en i reserv. Glömmer jag det kan det bli lite panikartat, när jag står helt utan. Så var det när min fuktgivande ansiktsmask tog slut. Någon ny tub stod inte att finna, fast jag letade igenom skåpet där den borde stå hyfsat noga. Inte tillräckligt noggrant visade det sig. När jag hade köpt två nya, för att ha en i reserv också, dök den saknade tuben upp. Den stod så väl inklämd i ett hörn att det krävdes en rejäl ommöblering för att jag skulle se den. I samma köp från mitt nätapotek införskaffade jag en större dosett till mina mediciner. Det hade länge varit problem med att någon tablett fastnade i den lilla ask jag hade, så jag fick peta loss den med en liten gaffel. Sist jag köpte blodtrycksmedicin hade jag dessutom tagit en från en annan tillverkare än vanligt. Det visade sig att dom nya tabletterna var så stora att det var snudd på omöjligt att få plats med dom över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar