lördag 26 augusti 2023

Blogg 26/8 2023.

 Jag läser i vanlig ordning mycket som förundrar mig på nätet. På sistone var det till exempel tjejen som under Ironman hade fått stanna två gånger under cyklingen över Ölandsbron. Det som var så viktigt att hon kände sig tvungen att stanna till och förlora tid, var att hennes watt försvann, så hon fick stanna två gånger och klicka till den. Jag hade aldrig hört talas om fenomenet, så jag fick googla. Det var tydligen en mackapär som visar hur mycket kraft du utvecklar på cykeln. Att det skulle vara viktigare att få veta än att hänga med dom andra är ingenting som jag begriper. På ett annat ställe i min morgontidning läste jag om 601:an och 602:an att det är två nya busslinjer i Nybro stad och att dom ersätter bokningskonceptet Närtrafiken, som tidigare har använts. Som jag har fattat det har linjerna funnits hela tiden och den enda förändringen blir att dom kommer att stanna även vid fasta hållplatser utan bokning. I faktarutan till artikeln stod det också att man kunde beställa resan från port till port precis som innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar