fredag 4 augusti 2023

Blogg 4/8 2023.

 Vid veckans besök på Kvantum krävdes det lite extra engagemang för att få tag i det vi ville ha. Någon skivad blodpudding syntes till exempel inte till och den är vi grymt bortskämda med. Jag tycker det är snudd på omöjligt att skära jämna skivor själv av den. Som tur var hittade jag skylten till slut. Det facket såg tomt ut, men högst upp under hyllan låg några förpackningar kvar. Rätt sorts glass var ännu svårare att få ögonen på. Jag tänkte ta en annan sort, fast det grämde mig. Precis när min livsledsagare gav sig iväg för att fråga någon ur personalen, hittade jag rätt förpackning. Den låg längst bak och doldes effektivt av en högre trave med någon annan glass. Leverpastejen var faktiskt slut, men en koll gav vid handen att den borde ha kommit samma dag. Hon som gick ut och letade efter den hade sån tur så den backen stod högst upp i en stapel. Det hade blivit lite jobbigare om den hade stått i botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar