måndag 28 augusti 2023

Blogg 28/8 2023.

 Under fotbolls-VM gjorde jag faktiskt något som jag inte hade gjort på bra många år. Jag såg en hel halvlek av en fotbollsmatch. Det var egentligen särbon som skulle se finalen, men när han inte dök upp i tid höll jag ställningarna åt honom. Jag tycker faktiskt att det är ganska spännande, men ett fasligt slöseri med tid att bara sitta där och glo. Normalt broderar jag om jag sitter vid tv:n, men sport behöver man ju verkligen titta på, om det ska vara någon mening med att sitta där. Jag funderade på om jag möjligen tyckte att det var roligare när tjejer spelade, men jag har som sagt inte så mycket att jämföra med. Dom enda gånger jag har kollat på fotboll i modern tid är när jag och särbon kommer förbi planen vid Åkrahäll på någon av våra fotorundor. Det brukar i och för sig vara lika spännande, fast det är killar och betydligt lägre divisioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar