torsdag 3 augusti 2023

Blogg 3/8 2023.

 Några av dom värsta kryp jag vet är tvestjärtar. Tyvärr har dom en tendens att följa med tvätten in, när jag har torkat den på balkongen. Kanske ännu mera så i veckan, när det blev så fuktigt väder att tvätten aldrig blev torr. Jag bar in hela torkställningen i vardagsrummet och då hann inte tvestjärtarna undan. När jag satt med telefonen framför näsan på kvällen traskade plötsligt en av dom förbi på kanten av luren. Jag blev helt hysterisk och skrek till min själs älskade att ta den. Han såg inte tvestjärten och hade följaktligen ingen aning om varför jag gapade. Nu är han ändå min riddare i skinande rustning, så han slet åt sig telefonen och såg till att den kom bort från mig. När han fick klart för sig att det satt ett kryp på den, bar han lugnt och stilla ut den på balkongen och släppte ut tvestjärten.

4 kommentarer:

  1. Ja, tvestjärtarna tar sig in via dörrspringor eller fönsterditon. De dyker upp som "gubben i lådan" hux flux! Inge man vill ha i sängen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att jag har dig, min hjälte! ❤️❤️❤️

      Radera
    2. Och jag dig! Kram!

      Radera
    3. Kram tebax! ❤️❤️❤️

      Radera