tisdag 22 augusti 2023

Blogg 22/8 2023.

 Igår blev det en busstur till länssjukhuset. Det var första skoldagen efter sommarlovet. Dom flesta av ungdomarna som klev på verkade bara ha det gamla busskortet, men det strulade även för dom som hade fått nya. Chauffören fick bara släppa ombord dom. Mest synd tyckte jag annars om den lärare som eventuellt lider av parfymallergi. Det kom en tung dunst av luktagott från varenda unge som klev på. Jag skulle vara på hjärtmottagningen vid nio och i värsta fall kommer inte bussen till lasarettet förrän tio i. Jag visste att det skulle bli en bit att gå till rätt avdelning och var tveksam till om jag skulle hitta dit, så jag tog en tidigare buss. Som väl var gick det en på halvslaget, så jag slapp vänta en hel timme extra. Jag kunde ha struntat i det helt och hållet, för jag hittade dit jag skulle på fem minuter. Väl där fick jag dessutom ändå vänta till kvart över, innan läkaren dök upp. Med utländska namn vet jag inte riktigt om dom är manliga eller kvinnliga. Inte hade jag kollat upp namnet jag fick heller, utan bara tagit för givet att det var en manlig läkare. Det tog ett ögonblick innan jag fattade att tjejen som hämtade mig var doktorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar