lördag 5 augusti 2023

Blogg 5/8 2023.

 När man e-handlar från Kvantum levereras varorna i papperskassar. I vintras, när vi hade hemkörning, fick vi fyra, fem såna varje vecka. Jag tyckte det var synd att bara kasta dom, så till slut hade jag fullt av kassar här. Jag använde ett par varje vecka till skräpet som skulle till återvinningen, men jag samlade på mig fler än vad som gick åt. Det största problemet har ändå varit att jag bär dit alla plastförpackningar i en av dom. På plats stoppar jag in hela kassen i det lilla hålet på containern, tömmer ur plasten och drar ut papperskassen igen. Varje gång är jag livrädd att jag ska tappa ner den i containern. Det blir lätt att se vem som har sorterat fel, när mitt namn och adress står på den. Till slut blev det ändå så pass varmt och fint väglag så vi började cykla till affären igen. Sedan dess har högen sjunkit. Jag lär väl ha tomt på kassar lagom tills det är dags att beställa hem nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar