fredag 25 augusti 2023

Blogg 25/8 2023.

 Säljarna provar ständigt nya vägar för att få folk att till exempel byta elleverantör. Sist jag var på Kvantum stod det en sån utanför och hejdade alla som var på väg in. Man blev erbjuden 300 spänn att handla för. Jag lyssnade aldrig klart på erbjudandet, eftersom jag antog att det gick ut på att jag skulle låta dom leverera min el. Sist jag gick på något liknande ångrade jag mig direkt efteråt och klarade mig undan tack vare ångerveckan. Det kändes inte motiverat att göra om samma misstag en gång till, även om mutan var rejält tilltagen. Det som kunde ha fått mig på fall var annars säljarens dialekt. Han var troligen från Göteborg och lät bara för ljuvlig när han pratade. Innan jag fick en säkerhetsdörr till min lägenhet köpte jag en gång skydd både till låsvredet och mellanrummet mellan dörren och väggen, där en tjyv kunde tänkas få tag med en kofot. Det köpet berodde helt på att killen som gick runt och sålde talade en dialekt som jag älskade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar