söndag 27 augusti 2023

Blogg 27/8 2023.

 Enligt min själs älskade är Nybro en riktig torrhåla. Eftersom jag har cykel som enda fordon tycker jag att det är positivt, men han är inte lika övertygad. På västkusten hade åtminstone Lisebergs ägare varit tacksamma att slippa lite av det regn som har vräkt ner under augusti. Den värsta veckan hade det enligt uppgift ekat tomt inne på nöjesparken. Under den dag då vädret var som värst hade bara 2000 personer tagit sig dit. För mig lät det inte så tomt, men med tanke på att dom i snitt brukar ha 15 000 besökare en vanlig sommardag, var det förstås ganska ynkligt. Å andra sidan förstod jag på kommentarerna att besökarna inte var speciellt nöjda med att dom släpper in så ohemult mycket folk. Köerna till varje åkattraktion är tydligen så långa i vanliga fall att man ägnar mer tid åt att köa än att åka. Själv har jag dålig koll. Dels är det trettio år eller så sedan jag besökte Liseberg senast. Så är inte åkattraktionerna riktigt min grej. Tombolahjul och liknande roar mig mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar