söndag 20 augusti 2023

Blogg 20/8 2023.

 Min morgontidning har någonting dom kallar ”Frågeleken” på lördagar. Man får fler och fler ledtrådar ju lägre poäng man går ner på. Särbon och jag tycker det är vansinnigt roligt att testa varandra med dom där frågorna. Därför var det lite deppigt när dom plötsligt saknades för ett par veckor sedan. Särbon fick tag i någon på redaktionen som luskade ut att dom skulle komma i måndagstidningen istället. Det gjorde dom också men bara en gång. Veckan därpå var dom försvunna igen. Jag började med att gå in på kontaktsidan vid min prenumeration. Där var man tvungen att välja ett av fyra för mig helt irrelevanta ämnen. Jag skickade ändå min fråga där. Dag två gjorde jag ett försök att komma fram på telefon. Om man visste namnet på någon man sökte kunde man säga det direkt till den automatiserade rösten som svarade. Problemet var att hon verkade vara döv. Jag ringde växeln ett par gånger, men vart jag än blev kopplad kom jag bara till olika telefonsvarare. En tjej svarade faktiskt, men hon hade semester och hade bara struntat i att logga ut sig. På Messenger blev jag rådd att höra av mig via mail eller telefon. Som om jag inte hade försökt! Förmodligen var det ett automatiskt svar, för till slut fick jag ett långt och utförligt där av en mycket sympatisk redaktör. Den mänskliga faktorn hade tydligen ställt till det och framöver ska frågorna finnas i lördagstidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar