torsdag 17 augusti 2023

Blogg 17/8 2023.

 Min själs älskade hade sett ett YouTube-klipp från någon konsert. Mannen på bilden hade funnits med i publiken. Där fanns gott om kändisar och eftersom kameran zoomade in den här killen antog särbon att han också var känd. Han visste däremot inte varifrån. Jag tyckte det kändes som Smokie, men fast dom hade en kille med ungefär samma frisyr var det inte han. Till slut fick jag lösa problemet genom att leta upp videon och ögonblicket när mannen var i bild. Där stannade jag filmen, kopierade hans ansikte och gjorde ett bildsök på det. Jag kände att jag hade varit på rätt väg, när det visade sig vara Brian May i Queen. Jag antar att respektive bands fans inte håller med, men jag tycker att dom spelar liknande musik. Det kan i och för sig hänga ihop med att jag inte har lyssnat överdrivet mycket på vare sig Smokie eller Queen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar