måndag 7 augusti 2023

Blogg 7/8 2023.

 Tyvärr finns det på tok för många olika sjukdomar och tillstånd att oroa sig för. En av dom värre tycker jag är demens. Att försvinna in i någon slags hjärndimma. Om jag har förstått saken rätt har man dessutom klara stunder, när man förstår själv hur illa det är. Parkinson är ett annat skräckexempel. Jag minns hur min kompis farmor satt och skakade på huvudet hela tiden. Då fick jag ändå inte veta förrän helt nyligen att hälften av dom som har Parkinson drabbas av hallucinationer och vanföreställningar. Allt som har med en förvriden verklighetsuppfattning att göra tycker jag låter extra skrämmande.

Jag försöker verkligen undvika budfirman UPS, eftersom jag tycker att dom är krångliga. Problemet är att även svenska firmor verkar skicka sina varor från andra länder. Då inser jag inte förrän beställningen är klar att den kommer med just UPS. Dom har en sida där man kan registrera sig, men jag vet inte om det skulle bli mindre krångel för det. Det var nästan en tröst när jag hörde om någon som hade haft ännu mer problem med Budbee. Dom trodde jag enbart hade boxar där man kunde hämta sitt paket, men tydligen har dom utkörning också. Dom ringde innan dom kom, för att vara säkra på att man var hemma och tog emot sitt paket. Hon hade svarat när chauffören ringde, men han hade tydligen inte hört henne i luren. Då uteblev leveransen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar