söndag 24 juli 2016

Cykeltur.

Igår promenerade jag genom Joelskogen, fast man knappt vågar sig ut längre som kvinna. Om dom bara gav sig på yngre tjejer kanske man med ålderns rätt kunde känna sig lite lugnare, men häromdagen var det en dam i min ålder som blev överfallen när hon var ute och plockade svamp. Efter att ha läst om den indiska tjejen som dog efter en gruppvåldtäkt, utgår jag från att det handlar mer om våld än om sex. Någon hade kört upp näven i henne och slitit ut hennes inälvor. Jag måste hur som helst gå till och från jobbet under resten av året. Då är det dessutom mörkt när jag är ute. Idag cyklade jag en annan väg genom samma skogsområde, eftersom jag aldrig hittade hundrastgården igår. Idag fick jag syn på den. Jag har visserligen ingen hund, men nyfiken är jag. I Badhusparken finns olika typer av banor, och skillnaden mellan klientelet en lördag och en söndag syntes tydligt. Igår var det ett gäng ungdomar klädda i shorts eller bikini som lirade volleyboll. Dom som spelade boule idag var både äldre och mer välklädda. På ett par av semesterns cykelrundor har jag mött kvinnan som lärde mig sortera slityteskikt för 26 år sedan. Jag misstänker att hon är pensionär numera. Jag är inte alls säker på att hon känner igen mig, framför allt inte dom dagar jag har solglasögon på mig, men idag sa hon faktiskt några ord förutom att heja. Jag antar att det betyder att hon har placerat mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar