fredag 22 juli 2016

Paket.

Planen för dagen var att gå ner i källaren och smörja upp kedjan på cykeln, och passa på att ta dagens cykeltur i samband med det. Innan jag hann iväg fick jag ett mess om att ett paket från Dimoda fanns på Gulf. Jag fick för mig att kolla vilka andra försändelser jag väntade. Det var bland annat paket från Apotea. Dom brukar vara extremt snabba, så jag gick in på deras webbsida för att kolla upp det. Där stod det att mitt paket var skickat. Jag hade inte sparat just det mail där man möjligen kunde spåra det, så jag öppnade mitt mailprogram. Det visade sig vara en bra idé, för där väntade meddelandet om att försändelsen fanns att hämta. Den låg också på Gulf. Mina båda paket hade förstås kommit med samma bil, men jag hade fått aviseringen via mess för det ena och med mail för det andra. Tänk så sur jag hade blivit, om jag hade kommit hem med det ena paketet och upptäckt att det fanns ett till på samma ställe. Extra mycket tur verkar jag ha haft att det var just det mailet som kom fram direkt. När jag öppnade programmet när jag kom hem igen, dök det upp meddelanden som var skickade tidigare på morgonen. Vid macken steg en man ur sin bil barfota och med bar överkropp. Att folk går barfota i stan är väl egentligen upp till dom. Jag tycker mest att det skulle vara otäckt. Att jag reagerar på att män visar sig bland folk i bar överkropp har jag alltid trott var en jämställdhetsfråga. Jag ger mig fan på att dom skulle ringa polisen, om jag gick in på en mack utan något som skylde fallfrukten. Men att jag tyckte det märkligaste av allt var att mannen ifråga endast var iklädd en kjol, tyder väl på att jag inte är så jämställd ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar