tisdag 12 juli 2016

Semesterprojekt.

Idag hade jag bokat tid för ansiktsbehandling. Jag var på väg att skriva att det var trettio år sedan sist, men så kom jag ihåg att jag har varit på det sedan jag flyttade till Nybro. Dock inte på Nybro hudvård, så hon frågade för säkerhets skull när jag kom, om det verkligen var något annat än massage som gällde idag. Efteråt var jag svullen, klämd och blank (lite som efter bra sex), men tog ändå den planerade svängen runt Kvantum. Arontorps kroppkakor finns nämligen där på tisdagar. Det blir inte av för mig att cykla dit mitt i veckan speciellt ofta, så nu passade jag på att köpa så dom räcker till imorgon också. Här hemma pågår dom vanliga semesterprojekten. Jag brukar börja med dom största, men nu har jag skjutit på golv, mattor och badrum ett par dagar, i hopp om att ha dom någorlunda nystädade till helgen. Sängöverkastet var förmodligen i större behov av tvätt, innan jag skaffade mitt nya täcke. Då brukade jag ha det kvar när jag sov, och det hade en tendens att hamna på golvet. Någon gång om året är det väl ändå inte fel att tvätta det. Om inte annat doftar det gott efteråt. Jag har inga mattor som går att tvätta i maskin längre, så nu när det bara är överkastet kör jag det i maskinen i badrummet. Jag passade på igår, när torkvädret var så fantastiskt att det blev torrt på nolltid. Lådan på bilden lyckades jag äntligen få lite ordning i. Hur många gånger jag än har försökt lägga varje sladd för sig, har det ändå blivit en enda härva till slut. Nu fick jag till det, och hoppas bara att jag lyckas hålla det så. Laddaren till den gamla telefonen plockade jag bort helt och hållet. Det gäller att ha koll på att det som tar plats verkligen är sånt man använder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar