måndag 11 juli 2016

Fönster och öl.

Jag tvättar bara fönstren två gånger om året. En gång på semestern och sedan till första advent. Igår var det dags. Själva tvättandet tar inte många minuter, speciellt inte sedan jag möblerade om i sovrummet. Nu slipper jag klättra på skrivbordet för att komma åt fönstret här inne. Allt slabb försvann när jag skaffade en Kärcher, som suger upp smutsvattnet efterhand. Det som tar tid är istället att stryka och hänga upp rena gardiner. I det läget kunde jag faktiskt tänka mig att skaffa en karl till hjälp, men jag är osäker på hur engagerade dom äkta männen är i just gardinupphängning. Och det gäller, som sagt, bara två gånger om året. Då kanske det vore mer befogat att köpa en bil. Den skulle jag ha användning för betydligt oftare, men jag skulle också få betydligt sämre med motion, om jag kunde ta bilen dit jag skulle. Jag är för övrigt uppenbarligen väldigt förtjust i just gardiner, för dom jag använder till mina tre fönster fyller upp hela tvättmaskinen.
Idag har jag äntligen fyllt på förrådet med öl. Jag antar att tanken med Systembolaget är att man inte ska köpa så mycket alkohol, men för mig fungerar det precis tvärtom. Funnes starkölen på Kvantum kunde jag plocka på mig ett par burkar i taget. När jag väl kommer iväg till Bolaget är det lika bra att passa på att bunkra upp. Nu hade jag dessutom för första gången kommit på den strålande idén att ta med mig cykelväskorna dit. Som ni ser på bilden sväljer dom en hel del. Annars hade det ändå inte blivit så mycket klirr idag, eftersom jag satsade på burkar. Tanken med flaskor har mest varit att kunna dricka direkt ur dom, men öl smakar väl ungefär lika gott ur ett glas egentligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar