tisdag 26 juli 2016

Kyl & frys.

När jag skulle bre frukostmackan idag, hade mitt bredbara Bregott förvandlats till flytande. Ett avlidet kylskåp kändes väldigt akut, när det var trettio grader varmt ute. Alldeles för akut för att jag skulle nöja mig med att göra en felanmälan på Internet. Jag behövde definitivt prata med någon. Det visade sig att nackdelen med att duscha det första man gjorde, var att det inte gick att få tag i någon människa någonstans efter tio på förmiddagen. Det tog mig flera samtal och omvägar, innan jag lyckades få kontakt med "min" vaktmästare. Sedan var det i vanlig ordning inget problem längre. Han fixar allting så snabbt och enkelt, att jag starkt misstänker att det vore överkurs att ha en man här hemma. På tio minuter var han här med en reservkyl. När han insåg att jag hade allt-i-ett, så frysen också var paj, hämtade han en sån också. Så hivade han upp den ena på den andra, så dom tog minimalt med plats. Nu är mitt kök väldigt litet, så trångt blev det ändå. Jag vet inte om det framgår riktigt av bilden, men just nu är det bara jag som får plats vid mitt köksbord. Dom första åren jag bodde här hade jag en fristående frys stående där. 1992 fick jag kyl och frys i ett, och så gamla prylar ska visst inte riktigt palla med den här värmen. En timme senare ringde vaktmästaren igen. Då hade han beställt ny kyl och frys till mig. Dom kommer hem torsdag eller fredag. Dom var tvungna att stå upprätt i fyra timmar innan man kunde installera dom, av någon anledning som jag aldrig förstod riktigt. Det betyder att jag kanske får vänta till efter helgen, om dom inte kommer förrän fredag eftermiddag. Lite panik fick jag, eftersom det kommer folk på lördag, men vi ska äta ute. Det vi möjligen hade behövt få plats att göra runt köksbordet var att spela spel, men det går väl lika bra vid soffbordet i vardagsrummet, antar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar