fredag 15 juli 2016

Gubbar.

Gubben på den vänstra bilden impulsköpte jag på en av loppisarna nere i centrum igår. Att han skulle hänga på väggen var förstås ett aber, eftersom mina väggar är överfulla, men jag hade desto mer hjärterum för honom. Att han var lite skavd såg jag inte ens förrän jag kom hem. Mitt förhållande till prydnadsgubbar liknar mycket det jag har till levande män. Faller jag för någon måste jag bara ha honom, och skönhetsfelen ser jag över huvud taget inte. Den senaste (prydnadsgubben alltså) hamnade på väggen bredvid mitt skrivbord. Dels är det här jag ser honom oftast, och i sovrummet känns det inte lika allvarligt att han inte är i toppskick. Gubben till höger köpte jag för länge sedan på Ria. Han saknade en halv fot, utan att jag noterade det. Tjejen i kassan såg det däremot, så jag fick honom för bara en krona. Han sitter mycket strategiskt i ögonhöjd på bokhyllan som jag passerar varje dag när jag stiger ur sängen. Vid den här veckans besök på Ria plockade jag på mig ett gäng dvd-filmer. För en tia styck kan det vara värt ett försök att se om man gillar någon av dom. Idag var jag bara borta på loppisen på Norra vägen, så jag träffade ingen att prata med. Tidigare i veckan har jag bland annat träffat tre stycken av dom som har pensionerat sig från kära Kährs, så det har blivit långa pratstunder. Jag är så sällan ute på stan när jag jobbar, så jag får passa på nu när jag har semester. Dom här veckorna går dessutom livet i ett helt annat tempo, så jag känner att jag verkligen har tid att vara lite social.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar