måndag 25 juli 2016

Skrivaren.

Jag antar att jag får ta det som en komplimang att folk ber mig göra adressetiketter åt dom, fast i princip alla har dator och borde kunna göra sina egna. Sist det hände började skrivaren strula. Den stannade mitt i utskriften, och så var det arket förstört. När jag försökte skriva ut ett vanligt dokument efteråt, skrev den inte ut det som fanns på skärmen utan någonting helt annat. Jag tyckte det var lika bra att installera om den, men nästa gång jag skulle skriva ut etiketter strulade den igen i alla fall. Problemet när jag använder etikettprogrammet och Word samtidigt, är att jag inte är säker på om det är skrivaren som jäklas eller något av dom andra programmen. Kanske två av dom krockar på något vis. Jag har försökt hålla isär dom för att undvika strul. Visste jag säkert att skrivaren var problemet, kunde jag ju göra som med routern och köpa en ny. Nu har jag flyttat skrivarsladden till ett annat urtag i datorn, och felsökningsprogrammet påstår att allting är okej. Det är inte lätt att kolla det, eftersom dom flesta vanliga utskrifter fungerar. Datorn verkar tappa kontakten med skrivaren, så jag har tagit bort förlängningssladden, för att få en skarv mindre. Jag hittade en annan skrivarsladd i mina gömmor, men att byta till den väntar jag med att testa tills det strular nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar