torsdag 21 juli 2016

Pizza.

Jag är inte ett dugg sportintresserad, men hockeylaget Nybro Flames känner jag åtminstone till. Jag har aldrig sett dom i aktion, men jag brukar spela kort med en av killarna i laget på jobbet. Så visade det sig att min favoritpizzeria hade en pizza som var döpt till Nybro Flames. På den var det salami, skinka, bacon och vitlöksost. Det är enbart sånt som jag gillar, så idag har jag avnjutit en sån. Jag brukar bli anklagad för att prata fort och slarvigt, men fråga killarna jag beställer pizza av, hur tydligt jag kan tala om det gäller något viktigt. Att man får rätt pizza är bland det absolut viktigaste i min värld. Läser man i morgontidningen om omvärlden, hamnar det förstås på en helt annan nivå. Det grämer mig lite att det tog mig nästan ett helt liv att inse att det är en vinklad och tillrättalagd bild av verkligheten jag får läsa. Numera blir jag oftast upplyst om den andra sidan av det som har hänt via Internet. Som den stackars invandrare som blev hårdhänt avhyst från en flyktingförläggning av polis. I tidningen stod inte ett ord om att han inte hade där att göra, utan bara brukade ta sig in där för att uppvigla dom boende. Den här veckan är det en bussförare som har ruttnat på en asylsökande, och börjat slå på honom. En av dom största rubrikerna i dagens tidning handlar föga förvånande om hur dåligt våldsoffret mår psykiskt. Någonting säger mig att bussföraren inte heller mår så himla bra, om det har gått så långt så han tar till nävarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar