fredag 1 juli 2016

Massage.

När jag ska iväg igen på förmiddagen nästa dag brukar jag ta cykeln till jobbet. Igår passade jag på att cykla runt återvinningen på vägen dit. Jag hade samlat ett par veckor, så jag hade fem kassar med skräp. Förpackningsåtervinningen ligger numera på Åkrahällskolans parkering. Där stod också en långtradare parkerad. Dörren var öppen, och ut strömmade någon typ av utländsk radio på full volym. Chauffören var utanför, och lite läskigt kändes det efter all skit man har läst på sistone. Skönt i alla fall att det fortfarande är nästan ljust vid halv elva den här tiden på året. I morse var det dags för massage. Det gör så ont i min gamla, slitna kropp så jag nästan skriker, men ändå somnade jag till medan hon höll på med benen. Efteråt hämtade jag ett paket på posten, och passade på att handla ett par saker på Willys. Jag insåg att jag lever lite i det förgångna, för i ena änden såg inte butiken ut alls som jag hade tänkt mig. Det var medan det fortfarande var Coop som det såg ut så. När jag tänkte tillbaka på Willys vid torget, kom jag ju ihåg att dom inte hade samma upplägg. Det är visserligen ett och ett halvt år sedan Willys flyttade in, men jag får skylla på att jag nästan aldrig besöker den butiken. Ja, förutom förköpet då, för till posten har jag ärende ibland. Jag hade tur med vädret. Det var jätteskönt så länge jag var ute, men några minuter efter att jag hade kommit hem började det regna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar