onsdag 20 juli 2016

Dollarstore.

Idag har jag besökt Dollarstore för andra gången i mitt liv. För mig, som inte har bil, ligger Madesjö utanför Nybro, så det är inget av dom vanligaste besöksmålen. Idag höll jag mig till den planerade vägen dit, och då var det lätt att hitta. Om man cyklar Villagatan tills den tar slut, så ser man butiken. Var Villagatan ligger vet jag, eftersom jag bodde där några veckor för 24 år sedan, när dom bytte stammar och totalrenoverade vårt hus. Första gången jag skulle till Dollarstore förirrade jag mig ut bland bebyggelsen i Madesjö, och där hittar jag inte alls. På hemvägen idag lyckades jag till och med klura ut hur det var meningen att man skulle passera Madesjövägen på cykel. Det kunde gott ha varit bättre uppmärkt. Å andra sidan var cykelbanan längs Villagatan tydligt markerad, och ändå hade något snille parkerat sin bil mitt på den. Dollarstore är en sån butik där dom har mängder av saker jag vill ha, men desto färre jag behöver och har plats för. Vem kan till exempel motstå en hjärtformad spegel? Eller en helfigursspegel, som fick mig att se hälften så tjock ut mot vad jag gör i den jag har. Det jag bestämde mig för att byta ut här hemma var istället mina vanliga dricksglas. Jag hade en blandning av två olika sorter innan. Nu blev alla lika, plus att dom jag köpte var riktigt snygga. Det är åtminstone något jag använder varje dag. Jag hittade tre olika skyltar att sätta upp på önskelistan hos dom som håller på att fylla mina köksväggar. Förutom den på kortet nedan var det en med en bild som jag misstänker var ur filmen "Chaplins pojke" och en med en längre variant av citatet "If you can dream it you can do it".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar