tisdag 19 juli 2016

Tvätten.

"Ur syn, ur sinne" var ett uttryck som min salig mor brukade använda. På sommaren gäller det i allra högsta grad tvätten för mig. Jag brukar titta över rummen, för att se så jag inte har glömt något jag borde göra. Hänger då tvätten i badrummet ser jag den, men inte om den hänger ute. Det kan dröja innan jag upptäcker att den hänger på balkongen, så den blir inplockad.
Jag läste på Facebook ett inlägg från en tjej som hade gjort sig illa när hon försökte slita isär en stålboll med händerna. Jag såg framför mig något i still med en boule-boll. Det visade sig att hon menade en tuss med stålull. Jag brukar få ta till tvålull ibland, när hårtoningen har hamnat någon annanstans i badrummet än i mitt hår. Jag ser det inte förrän färgen kommer fram, och då sitter den där den sitter. Jag använder handskar när jag tar i tvålullen, eftersom jag är livrädd för allt som sticks. Att man kunde skära sig så illa som den tjejen hade gjort trodde jag annars inte ens. Det är samma sak på jobbet. Jag kan knappt titta på en träbit utan att få spetor, så jag har alltid handskar på mig, men många jobbar utan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar