söndag 3 juli 2016

Loppisfynd.

Idag var det dags för en sommarversion av bakluckeloppisen på Åkrahäll. Tur med vädret hade dom. Igår var det så regnigt att jag sköt upp veckans cykeltur till Kvantum tills idag. När dom körde igång loppisen på förmiddagen strålade solen från en klarblå himmel. Jag försökte verkligen tänka vuxet, och räkna ut var jag skulle få plats med det jag bar hem. Ändå blev det sex fynd. Det var verkligen fynd, eftersom jag vägrar pruta. Kostar någonting mer än jag vill ge, får det helt enkelt vara. Gäller det däremot bara en tia eller två, så ångrar jag hellre att jag köpte den än att jag inte gjorde det. Nu fick jag allt det här för en hundralapp. En pryl ska jag ge bort, så den är inte med på bilden. Mina närstående får räkna med att vissa av deras presenter är inköpta på loppis numera. Att samla kvitton kan verka lite out of date, men eftersom jag använder kreditkort sparar jag kvittona från allt jag köper med det. Så kollar jag så det stämmer någorlunda en gång i månaden när fakturan kommer. Serveringsfatet var bara så vackert, och tar förhoppningsvis inte någon plats alls, eftersom man staplar allt sånt där. Att jag lagar samma maträtt varje gång jag har gäster, och att den inte kräver något uppläggningsfat kan vi tala tyst om. Någon dassnyckel har jag inte, men den lilla hållaren var så söt att jag inte kunde motstå den. Jag har en stor anslagstavla i sovrummet, där jag hoppas att jag kan sätta den. Kortlekar går alltid åt på jobbet och klockan är också tänkt dit. Den jag använder nu är tung och otymplig. Förutom en stor, tydlig urtavla har den här ett armband som är enkelt att dra runt armen. Jag tar bara på mig klockan vid fikarasterna, för att hålla tiden. Nu hoppas jag att urmakaren vet hur man hittar batteriet i den, och kan byta det, så den går igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar