fredag 8 juli 2016

Semester.

För åtta timmar sedan inledde jag min semester. Det här är med andra ord årets lyckligaste dag. Det brukar bara vara första helgen som jag tycker att jag hinner med, när fyra veckor ligger framför mig. Sedan går en vecka, en till, en till, en till och sedan är det ett år till nästa gång. Nåja, det är förstås samma sak med livet i stort. Det snurrar på fortare och fortare, och snart är det slut. Att bara njuta och leva i nuet är inte det lättaste. Efter att ha hört arbetskamraterna planera och oroa sig för höstens aktiviteter, känner jag ändå att jag är hyfsat bra på att släppa alltihop. Den dagen den sorgen. Eller natten då. Det kommer in ett helt gäng nya på vårt skift, så det kan bli cirkus på hög nivå. Dom närmaste trettioen kvällarna är min plan att njuta av att slippa resa mig från stolen klockan tio. Åtminstone inte för att lämna hemmet. Förhoppningsvis självläker mina fingertoppar, när jag slipper sitta och plocka träbitar. Just nu har jag ont i nästan varenda en, och det blir lite knöligt med plåster på alla fingrarna. Det kom äntligen ett mess idag om broderierna jag väntar på. Jag tänkte hämta dom imorgon, men när jag tog på mig glasögonen och läste det ordentligt, visade det sig att dom inte var skickade förrän nu. Från Bredbandsbolaget fick jag brev. Det gällde ett nytt avtal mellan dom och HSB. Det är flera år sedan HSB sålde vårt hus, så jag vet inte riktigt på vilket sätt det angick mig. Det skulle i alla fall bli tjugofyra kronor dyrare per månad, och det kan jag leva med. Nu är det semester, och första dagen tänker jag bara sitta i gungstolen. Andra dagen kanske jag börjar gunga lite. Jag som inte ens har någon gungstol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar