onsdag 6 juli 2016

Ösregn.

Eftersom jag hade läst att det skulle komma rejäla mängder regn, tog jag regnjackan när jag gick till jobbet igår kväll. Byxorna brydde jag mig inte om, eftersom det inte regnade då. När man bara ska hem på morgonen är det ju inte hela världen om man blir blöt. När jeansen halvvägs hem i morse var så genomsura att jag var blöt inpå bara skinnet, började jag överväga om jag möjligen hade tänkt fel. Ryggsäcken var i alla fall en positiv överraskning. Den är av tyg, så jag misstänkte att allt i den skulle vara genomblött, men den hade hållit vätan ifrån sig. Det regnar fortfarande, så ikväll är risken stor att jag tar hela regnstället, när jag går till jobbet.
Jag tror jag har haft en anteckningsfunktion i mina tidigare mobiltelefoner också, men det tog mig femton år att känna att jag hade någon nytta av den. När jag ska minnas något tills jag kommer hem känns det klart mer praktiskt att skriva in det i telefonen än på en liten lapp. Likadant när jag har bett att få aviseringen om ett paket via mail. Kommer det med SMS har jag ju paketnumret kvar i mobilen, ifall jag skulle glömma min lapp. Skriver jag in det i anteckningar har jag också det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar