lördag 9 juli 2016

Film.

Vilka av filmerna som sänds på tv som är något att se är inte lätt att gissa, när man bara läser en kort beskrivning. Att vissa speciella skådespelare kan lyfta en hel film har jag lärt mig med åren, och i "Kärleksbrev" medverkade både Kevin Costner och Paul Newman. Titeln kan också vara svår att läsa ut något av, och ofta heter filmerna väldigt olika på Svenska och på engelska. Den här hette "Message in a bottle" i original, och det säger väl inte lika mycket om det romantiska innehållet. Nu var det exakt en sån film som jag gillar, även om jag inser att det antagligen betyder att den innehöll mängder av klichéer. Det var såna scener som när killen gav sin före detta svärmor ett gäng tavlor han hade nekat henne innan. Så hoppades jag när han skrev ett sista brev till sin döda fru att det skulle innehålla en kärleksförklaring till den nya flamman, och det var exakt vad som hände. Jag läste mycket riktigt på nätet i efterhand att många tyckte filmen var tråkig och seg. Jag tänkte inte ens på att den var ett par timmar lång. Många gillade inte slutet, men i vissa lägen uppskattar jag mindre lyckliga slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar