söndag 31 juli 2016

Vinkväll på balkongen.

Igår var det dags för årets upplaga av vinkväll på balkongen, och man kan inte säga annat än att vi hade tur med vädret. Det började regna medan jag satt på balkongen och väntade på mina gäster, och det droppade lite igen när vi senare var tillbaka under tak, men medan vi var utomhus var det uppehåll. Jag tänkte skriva att vi i vanlig ordning traskade ner till Nybro kebab för en bit mat, men ett par små ovanligheter blev det faktiskt. Först insåg en av flickorna att hon inte hade skor lämpade att promenera i, så dom båda tog bilen ner. När jag skulle betala visade det sig att vi inte alls hade ätit på Kebaben utan i Sportbaren. Vi satt ute, och då hamnar man utanför båda. Det fanns tydligen samma mat och samma öl i båda restaurangerna, så jag förstod inte riktigt skillnaden, men olika kassor hade dom uppenbarligen. Efterrättsglassen inhandlade vi på Kvantum. Jag hade inte ens tänkt på att scanna själv, men som väl var gjorde brorsonen det. Det var riktigt skönt att bara gå förbi köerna till dom två öppna kassorna. På hemvägen delade vi upp oss i grupper över och under femtio. Ungdomarna tog bilen hem, och vi gamlingar promenerade. Här sliter vi ut en generation i taget. På kortet är min bror och jag på väg ner till centrum. En omgång frågespel blev det under kvällen. Den fick vi som omväxling ta vid soffbordet i vardagsrummet, eftersom mitt lilla kök fortfarande är belamrat med extra kyl och frys. Spelet vann för övrigt min svägerska överlägset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar