söndag 17 juli 2016

Spelkväll.

Jag och mina båda bröder fyller alla tre år på våren. Dom två senaste åren har mina bröder fyllt sextio en i taget. När min äldste bror har kommit ner hit från Hälsingland över midsommar har vi firat födelsedagarna lite i efterskott, genom att gå ut och äta i Kalmar. Ifjol var brorsdottern med, så i år frågade jag brorsonen och hans flickvän. Sedan slarvade jag bort alltihop, och tänkte att jag kunde bjuda ut dom på mat en annan gång. Vid närmare eftertanke kändes det inte helt nödvändigt att jag var med, utan jag kom på idén att ge dom ett presentkort till en restaurang. Jag ändrade mig till att bara swisha över pengar, så kunde dom äta vad, var och när dom ville. Då valde dom att istället för att gå ut och äta en romantisk middag för två komma hem till mig på spelkväll igår. Dom hade hunden med sig och inga tider att passa, så vi satt vid mitt köksbord och spelade till fem i morse. Det blev en runda Alfapet och fyra rundor M.I.G. Jag hade investerat i ett nytt spel, som vi fick passa på att spela när vi inte var så många. Man vet ju aldrig förrän man har provat om ett spel är kul, men åtminstone den yngre damen gillade det. Sedan vet jag inte om det hängde ihop med att hon vann båda gångerna vi spelade. Å andra sidan var det en total överraskning för mig att hennes sambo kunde nästan varenda flagga i hela världen. Där låg man i lä. Störst succé gjorde annars en gammal UNO-kortlek, som jag hade glömt att jag hade i mina gömmor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar