söndag 10 juli 2016

Semesterfirare.

Igår var planen att cykla runt förpackningsåtervinningen med allt skräp jag i vanlig ordning hade samlat på mig. Så långt gick det som jag hade tänkt. Likadant med batteribytet i klockan jag köpte på loppisen i söndags. Batteriet kostade visserligen fem gånger mer än vad jag hade gett för själva klockan, men slutsumman blev låg i alla fall. Så hade jag tänkt äta på Dolce Vita, innan jag cyklade hem igen, men då tog det tvärstopp. Klockan var bara strax efter elva, och det visade sig att dom inte öppnade förrän vid tolv. Vädret var vackert, så jag bestämde mig för att tagga ner lite och leka semesterfirare på allvar. Jag drällde runt och pratade med folk och kikade in i några butiker. Semestershoppingen i butik Julia klarade jag av redan i maj. Nu gick jag mest in dit för att få träffa den mycket trevliga innehavaren. Jag kom ändå därifrån med en topp, men det var halva priset på den, så det var inget dyrt impulsköp. När Dolce Vita väl öppnade visade det sig att dom inte hade stekt lax med tsatsiki, som var anledningen till att jag gick dit. Dom sa något om att det blev för dyrt att ha på lunchen, så jag borde antagligen ha frågat om man kunde få det någon annan tid på dygnet. Jag skummade igenom resten av menyn, och varje gång jag hittade något som verkade ätbart, stod det efter rättens namn att det var slut. Jag känner att det nog inte blir fler besök för mig på just den restaurangen. Idag är det regnigt, så idag har jag bara cyklat närmaste vägen till Kvantum och hem igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar