torsdag 28 juli 2016

Städning.

Semesterns städprojekt får mig att tro att det är tur att det bara är jag som bor här. Eller också hänger det ihop åt andra hållet, så att om här bodde någon mer kanske hen vore mer road av städning än vad jag är. Min bror (som är gift) och jag brukar ha varsin variant av det där. Jag säger att om inte jag slänger en strumpa i ett hörn, så är det ingen annan som gör det heller. Men om den nu ändå skulle hamna där är det, som han mycket riktigt påpekar, ingen annan som plockar upp den, om inte jag gör det. Jag drog ut byrån i hallen, för att komma åt bättre vid sidorna. Det visade sig att ingen hade städat bakom den på flera år. Att nackstödet till skrivbordsstolen ser ut som det gör vet jag, men där blir jag uppenbarligen hemmablind. Jag har en massa jox i håret för att få det som jag vill, och hälften av dom produkterna fastnar på nackstödet. Jag brukar störa mig på det i någorlunda tid, men den här gången hade det hunnit bli ett flera millimeter tjockt lager. Det var bara att blöta upp och skrapa bort, för att få det rent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar