lördag 2 juli 2016

Tomtetavla.

Jag hörde någon säga att man behöver komma hemifrån på semestern. För mig känns det precis tvärtom. Det jag har mest emot mitt jobb är just att jag aldrig får vara hemma mer än ett par dagar i sträck. Då känns det som lite överkurs att åka någon annanstans, när jag för en gångs skull är ledig. Dom två saker jag skulle vara ute efter om jag reste någonstans vore njutning och shopping. På Nybro hudvård finns all njutning jag kan tänka mig. Jag har bokat tid för både ansiktsbehandling och massage under semestern. Hon som driver salongen är bara ledig i två veckor, som tur är för mig. Bästa shoppingen tycker jag finns på Internet, där man får kolla i lugn och ro utan att trängas. Där smygstartade jag semestershoppingen, när jag såg att Ateljé Margaretha hade rea. Två stora broderier blev det. Den ena är en tomte, eftersom det har grämt mig länge att jag aldrig köpte en jag hittade på Tradera. Den här är inte exakt likadan, men i samma stil. Jag tvivlar på att jag hinner få den klar till julen som kommer, men jag gör nog ändå ett uppehåll med min evighetstavla, och ser hur långt jag hinner. Marknader besökte jag oftare förr, men numera tycker jag loppis är minst lika roligt. Det har vi en jättestor tvärsöver gatan imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar