fredag 23 december 2016

Ärenden.

Idag har jag hämtat ett paket och ett stort brev på posten. Åtminstone var det tanken, men kassörskan kände sig helt nöjd efter att ha gett mig brevet. Tur att jag har koll någon gång, så jag inte upptäckte missen när jag kom hem igen. Man kan undra varför hon trodde att jag legitimerade mig för att hämta ett vanligt brev. Nu fick jag langa upp körkortet igen, så hon kunde använda det som det var tänkt. Stressad blev hon, eftersom hon hade lämnat sin plats vid självscanningen för att hjälpa till vid postdisken. Jag fick inte speciellt dåligt samvete, för dom flesta fattar faktiskt att två lappar betyder två försändelser. Redan senare idag kom det en ny lapp om ett stort brev, men det har åtminstone bara hunnit vänta några timmar. Jag har ett par fodrade fingervantar som jag använder när jag cyklar den här årstiden. I förra veckan kom fodret på villovägar, så jag fick klippa bort en bit för att få på mig den ena vanten. Jag passade på att köpa nya när jag var på Kvantum. Inte förrän jag kom hem med dom upptäckte jag att det var hål i den ena, så idag fick jag pengarna tillbaka. Jag tänkte köpa nya likadana, men istället blev det ett par i mocka. Det är antagligen bättre kvalitet, och dom lär det inte blåsa igenom. På vägen ut impulsköpte jag en dubbel bingolott, eftersom en av killarna som sålde var en arbetskamrat som jag inte hade sett på flera år. Den smarta lösningen på att folk sällan har kontanter på sig numera var att man kunde betala lotterna med swish.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar