tisdag 6 december 2016

Ny tomte... igen.

Tomten Ture är så stor att han står på golvet. Han har ersatt en tomtedocka, som såg ut mera som en leksak. Samtidigt som jag bytte ut den städade jag undan lite annat krimskrams, som jag brukade ta fram till jul. Eftersom jag numera har tomtar i alla mina tre fönster, fanns det plats för en ny där också efter rensningen. Jag tänkte kolla på julskyltningen, men där såg jag i stort sett ingenting sånt alls. Det är julmarknad i veckan, men jag tvivlar på att jag kommer iväg ner på den över huvud taget. Jag gillar verkligen inte att ge mig iväg hemifrån. Att det är snö och kallt gör det knappast mera frestande. Speciellt inte om det enda fordon man äger är en cykel. Istället gjorde jag en närmare genomgång av övriga tomtar på Kvantums julavdelning. Det fanns flera som, precis som Ture, hade luvan nerdragen över ögonen, men jag fastnade för en mer traditionell tomte. På bilden är han på plats i mitt vardagsrumsfönster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar