torsdag 8 december 2016

Strömavbrott.

Igår eftermiddag var det strömavbrott i hela Nybro. Hemma hos mig märker man på två saker att strömmen har varit bruten. Den ena är en digital fotoram, som sätter på sig själv (den som ändå kunde det) när strömmen kommer tillbaka. Den andra är tyvärr klockradion. Där nollas både tid och andra inställningar. Det kommer att bli katastrof, om det händer en gång när jag har en tid att passa. Oftast har det varit så långt mellan gångerna det har hänt, att jag har fått ta fram instruktionsboken när jag skulle ställa in allt igen. Den här gången kom jag ihåg både hur man ställde klockan och att man måste ställa in radiokanalerna igen.
I morse skulle jag ha varit på massage, men hon hade ringt återbud medan jag sov igår. När jag försökte ringa tillbaka svarade inte hon, så jag lämnade också ett meddelande. När telefonen ringde ett par timmar senare, var jag så snabb att svara, att jag missade att det inte var hon. Istället råkade jag svara på ett okänt nummer, och självklart var det en av alla dessa påstridiga säljare. Min brorsdotter har jobbat med sånt, så på hennes uppmaning vill jag inte vara otrevlig. Samtidigt vet jag att män i allmänhet och säljare i synnerhet tar hela handen om man ger dom lillfingret, så jag försöker hålla dom så kort som möjligt. Den här gången var det tur att jag lyckades, för två minuter senare ringde min massageterapeut. Nu bokade vi in ansiktsbehandling och en lång, härlig hotstonemassage i veckorna efter jul istället. Jag är ledig två veckor. Det blir ju en halv semester, och (nästan) allt som har med njutning att göra fixar Johanna på Nybro hudvård.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar