tisdag 27 december 2016

Minispelkväll.

"En man som heter Ove" var en annan film jag ville se. Den hade min bror, som heter Ove, fått i present på dvd, så den lånade jag med mig hem. När jag hade sett den igår, och kom tillbaka till datorn och Facebook, undrade brorsonen om jag ville spela spel. Han skulle jobba idag och hans sambo inatt, så det blev varken sent eller mycket alkohol. Någon öl tog vi i alla fall, och vi spelade ett par, tre timmar. Vi hann igenom korten till julklappsspelet två gånger. Brorsonens sambo vann precis som dagen innan. Det är tydligen frågor som passar henne.
Idag har jag varit på hotstonemassage. Vädret var perfekt för det, eftersom det blåste isvindar ute. Extremt skönt då att få massage med varma stenar. Mindre skönt att ge sig ut i kylan efteråt dock. Jag var ett ärende på posten och sedan borta vid Kvantum och kollade läget. Det är ju tisdag, och då brukar Arontorps kroppkakor ha försäljning på Kvantum. Jag vet varken om dom jobbade som vanligt i mellandagarna eller hur länge på dagen kroppkakorna räcker. Nu tittade jag bara utanför efter skylten dom brukar sätta upp. När den inte fanns på plats fortsatte jag till bolaget istället. Jag orkar inte masa mig dit oftare än nödvändigt, så när det väl blir av fyller jag på förrådet ordentligt. Nu blev det en cykelväska med öl och en tygkasse med vin och sprit. Så stöldbegärlig som min cykel var medan jag var inne och lämnade tillbaka kundvagnen hade den inte varit på länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar