söndag 4 december 2016

Paket.

Jag köper alla mina apoteksvaror från Apotea på nätet numera. Dom brukar vara hur snabba som helst med att få iväg sina paket, så jag trodde att det jag beställde förra helgen skulle komma senast onsdag, så jag kunde hämta det på vägen till Kvantum i torsdags. Istället kom inte mailet om att dom hade skickat mitt paket förrän i onsdags. Sist det hände hade dom väntat för att få hem någonting som var slut, så jag tänkte att det var något liknande den här gången. Jag var i alla fall inne på deras Facebooksida, och tyckte till om att dom kunde passa på att informera om varför paketet hade dröjt, när dom ändå meddelade att det var på väg. Där fick jag svaret, för det var fler än jag som var upprörda över sena leveranser. Dom hade som alla andra haft black friday, och eftersom folk blir skogstokiga när någonting är billigt hade dom inte hunnit med riktigt. En kille hävdade på fullt allvar att hon skulle beställa någon annanstans nästa gång. Man kan undra var, för jag känner då inte till något annat nätapotek. Jag har länge tyckt att någon mer borde haka på, när det verkar vara så lukrativt. Det borde verkligen finnas utrymme för flera aktörer, med tanke på hur många stationära apotek det finns över hela landet. Vi har två stycken enbart i lilla Nybro. Själv blev jag mest bara förvånad över att Apotea dröjde ett par dagar extra. Speciellt som PostNord sedan fick hit paketet över natten. Det brukar vara tvärtom. Jag cyklar inte till posten extra för att hämta det, så nu får det ligga där en vecka. Under den tiden hinner jag få mängder av påminnelser både från PostNord och Apotea. Den första kom efter ett par dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar