lördag 31 december 2016

Dokument.

Det mesta i mitt liv har med tiden flyttat in i datorn. Det gäller även listan med vilka jag skickar julkort till. Fast med just den har jag varit aningen ologisk. Varje år har jag skrivit ut den, för att på lappen kunna markera vilka jag i min tur har fått kort från. Kommer det inget på ett par år, så slutar jag skicka till den personen. Efter att ha haft dator i sjutton år slog det mig inför den här julen att jag lika gärna kunde göra markeringarna också i datorn. Att jag skrev ut listan varje år kändes lite som hon som alltid delade julskinkan i två delar, eftersom hennes mamma hade gjort så. När hon till slut frågade mamman varför, visade det sig att hon bara inte hade någon tillräckligt stor gryta för att kunna koka skinkan hel. Eftersom jag sällan eller aldrig umgås med folk numera, har jag ingen annan kontakt med flera av dom jag skickar julkort till. Därför gäller det att hålla utkik bland dödsannonserna. Det kan ju vara lite pinsamt att skriva bådas namn till ett par, om den ena har gått bort sedan förra julen. Nu önskar jag alla en underbar nyårsafton!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar