fredag 2 december 2016

Hänt i Nybro.

Igår kväll började jag seriöst undra om jag lever mitt liv mer på Internet än i verkligheten. Jag hade inte hört ett ljud om att det var snö på gång, när jag plötsligt såg ett par inlägg på Facebook om att det hade snöat. När jag tittade ut var det mycket riktigt vitt på marken. Det brukar väl vara genom fönstret man upptäcker sånt först i vanliga fall. Min spontana tanke var hur jobbigt det skulle bli att cykla till Kvantum. Sedan mindes jag att jag hade varit där redan på morgonen. Det var tydligen en bra idé att få det gjort. Något jag däremot såg genom mitt fönster var en massa ljus en bit bort på järnvägen. Jag trodde först att någon hade hoppat framför tåget, men till slut insåg jag att det var spårarbete på gång. Dom får väl passa på sent på kvällen, när dom inte stör tågtrafiken. Jag misstänker att dom fäste om syllarna eller något, för maskinen stannade och någonting gick ner mot marken varannan meter. Det såg ut som ett evighetsjobb, som kunde ta hela natten, om dom skulle ta sig ända till Kalmar på det viset. Å andra sidan var det väl betydligt mera tidskrävande när rallarna byggde järnvägen för hand en gång i tiden. Att en kille blev skottskadad någon kilometer härifrån läste jag däremot enbart om på Facebook. Det var samma sak när det eldades i Åkrahällskolan förra helgen. Den ligger i stort sett tvärs över gatan från där jag bor, men jag såg inte ens brandbilarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar