måndag 26 december 2016

Förvirrad.

Om det är ögonen eller hjärnan som spelar mig spratt ska jag låta vara osagt, men det händer att jag varken känner igen människor eller prylar. När dom av gästerna som inte skulle sova över hade gett sig av i lördags var jag övertygad om att någon hade tagit fel skor. Istället för mina stod det nämligen ett par med breda, vita revärer kvar. Inte förrän dagen efter lyckades någon övertyga mig om att det var mina skor. Då såg dom plötsligt ut som vanligt igen med smalare, silvergrå linjer. Hade jag varit knäpp på det viset hade jag trott att dom hade bytt ut dom under natten, men konspirationsteorier ägnar jag mig inte åt än så länge. Efter att brorsdottern hade gett sig iväg till julottan igår morse, såg jag någon komma ut från badrummet och gå in i hennes rum. I efterhand misstänker jag starkt att det också måste ha varit någon typ av synvilla. Att personen ifråga i själva verket gick in i något av dom andra sovrummen. Men tanken att det var någon avliden person som gick igen tilltalar mig av någon anledning mera. Så länge jag och mina anhöriga bor på varsitt håll har dom inte så mycket ont av det här. Efter det gemensamma julfirandet är dom däremot beredda att spärra in mig, så hörs jag inte av mera vet ni varför. Fast man kanske kan blogga från hispan också, vad vet jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar