lördag 10 december 2016

Instagram.

Jag har sett att folk har delat andras inlägg på Instagram, men aldrig fattat hur dom bar sig åt. Jag har inte brytt mig så hårt heller, men så hade en arbetskamrat ett klipp som jag ville dela. Jag fick googla fram lösningen, som jag gör med det mesta här i livet. Undrar just hur man löste problem innan Google fanns. Nu visade det sig att svaret var en app, som lämpligt nog hette InstaRepost. Den skulle vara hur enkel som helst att ha med att göra, men på första försöket hände ingenting. Jag vågade inte försöka mer den dagen, eftersom jag vet hur det brukar bli på Facebook. När någonting inte syns där försöker man fyra gånger till, och plötsligt får man upp samma inlägg fem gånger. Andra dagen gick det bättre, men jag nådde inte ända fram. Det kom upp ett felmeddelande mot slutet av processen. Igår var det tredje gången gillt. Jag lyckades genomföra min första repost, och det blev precis som jag hade hoppats med min egen kommentar och sådär. Det är inte klokt så många roliga leksaker det finns numera. Tur att man har barnasinnet kvar, fast jag antar att man borde vara vuxen, när man är över femtio.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar