måndag 12 december 2016

Körtillstånd.

Inatt är det tänkt att vi ska starta upp en sträng som vi inte har kört på nattskiftet hittills. Boxarna där flyttar man med en elektrisk handtruck, som man måste ha utbildning för att få köra. Det har jag, men det var några år sedan, och jag var övertygad om att mitt körtillstånd hade gått ut. Jag visste att jag hade det kvar dock, så i morse hade jag satt en tejpbit på nyckelknippan för att komma ihåg att plocka fram det. Nyckelknippan är det enda stället där jag säkert hittar såna påminnelser. Speciellt idag, när porten var låst när jag kom hem. Att den är det när jag går till jobbet efter tio på kvällarna börjar jag vänja mig vid, men halv sju på morgonen brukar det vara upplåst. Min första tanke var att tidningsbudet inte hade tagit sig in, men tidningen låg på dörrmattan. Dörren brukar vara öppen när dom kommer, men dom kanske har nyckel för säkerhets skull. Hur som helst hjälpte det inte att jag använde nyckelknippan två gånger för att ta mig in. Väl inne i hallen hängde jag ändå bara upp den, utan att notera min minnestejp. Som tur var kom jag att tänka på den senare. När jag ska iväg ikväll hade jag knappast hunnit leta efter något kort. Den här gången var det för en gångs skull något positivt att jag mindes fel. Körtillståndet var visserligen fem år gammalt, men det gällde tillsvidare. Jag lär få läsa mig till på knapparna hur man manövrerar trucken, men jag får i alla fall köra den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar