söndag 25 december 2016

Julfirande.

Efter lite trassel med en bil igår, kom vi så sent till vårt julfirande att vi missade jultomten. Som tur var hade han bara delat ut hälften av julklapparna, så paket fick vi ändå. Kalle Anka hann jag se hemma innan jag gav mig iväg, och Karl-Bertil Jonsson såg vi innan vi satte oss till bords. Jag äter inget annat julbord än detta, men i gengäld åt vi av det två gånger idag också. Snäll hade jag uppenbarligen varit, för jag fick ett spel, en rolig skylt, en påse te och en massa lyxig choklad. Att sova på nätterna är ju inte riktigt min grej ens hemma i min egen säng. Nu låg jag på en soffa, och det blev varken speciellt många timmar eller någon direkt djupsömn. Idag har vi varit ute på en skogspromenad och sedan provspelat mitt julklappsspel. Så hade brorsdottern någon typ av tjänst där hon kunde hyra film, så vi såg "En underbar jävla jul". Det var definitivt en film i min smak. Brorsonen har jobbat hela dagen, så jag och hans sambo var kvar i Kåremo tills han slutade. Ett av mina favoritcitat är att jag ska bli innekatt i mitt nästa liv och bara äta och sova. Ätit har jag gjort två dagar i sträck. Nu tänker jag krypa så långt ner i min säng jag kan och ligga där länge. Sova om jag kan, men annars bara njuta. Den där sängen är verkligen min favoritmöbel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar