lördag 3 december 2016

Mossa.

Mossan jag köpte på Willys var ingen höjdare. Den påminde mer om en grästorva, som någon hade grävt upp och stoppat i en plastpåse. I torsdags kollade jag på Kvantum igen, men där var den fortfarande slut. Jag fick syn på tjejen jag hade diskuterat mossa med tidigare. Hon var visserligen civilklädd, men en kort fråga tyckte jag att hon kunde svara på, fast hon var ledig. Hon hade ingen beställt, men förklarade vem jag kunde fråga, och var jag kunde hitta henne. Det visade sig att den flickan hade beställt mossa, som skulle komma dagen därpå. Jag orkar inte masa mig dit igen förrän på torsdag, men vi får hoppas att den inte hinner ta slut igen. Den första jag pratade med sa till och med att hon sparar sin mossa och återanvänder den varje år. Det skulle lösa problemet för gott. Det slog mig för övrigt hur dålig koll jag har på namnen på Kvantums personal, fast många av dom har jobbat där sedan jag flyttade till Nybro. Namnbrickor vore inte helt fel. Det tog mig inte många minuter att inse att dom har precis det, fast jag aldrig läser dom. Projekt läsa namnbrickor börjar alltså på torsdag. Nu är strax helgens tvättande klart. Jag kom inte ihåg att jag skulle bädda rent förrän jag redan hade bäddat sängen i torsdags. Då orkade jag inte riva upp den igen, så tvättandet fick anstå ett dygn. Att jag kunde ha tagit maskinen med fyrtiograders först som omväxling slog mig inte ens. Vanans makt är stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar