torsdag 29 december 2016

Dagens cykeltur.

Idag tror jag mitt val av lunch och mitt sätt att hämta den på tog ut varandra. Å ena sidan blev det pizza, men å andra sidan cyklade jag runt halva Nybro till pizzerian. När jag kom in på Facebook här hemma insåg jag dessutom att jag hade cyklat betydligt längre än jag trodde. Där stod det nämligen att jag befann mig 28 kilometer från M-salongen, och den ligger precis bortanför torget. Antingen är Nybro större än jag trodde, eller också ljuger Facebook. Dagens runda började med att jag gjorde mig av med ett par påsar med skräp i sophuset på gården och ett par vid förpackningsåtervinningen. Strax innan jag gav mig iväg fick jag mess om att min nya ryggsäck låg på Gulf och väntade, så den cyklade jag runt och hämtade. Den har åtminstone mängder av fack, något som jag har saknat på påsen jag har haft det senaste halvåret. Hur den fungerar för övrigt återstår att se. Jag hade köpt den på ett företag som hette Wildlife, och deras slogan var "Enkelt vildmarksliv". Båda dom sakerna stod på tejpen som var virad runt paketet, så jag var livrädd att möta någon jag kände på stan. Alla vet ju att jag är måttligt road av just vildmarksliv. Något annat jag inte gillar är telefoner, så istället för att ringa gick jag in på pizzerian och beställde. Så gick jag ett ärende medan maten blev klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar