torsdag 15 december 2016

Luciainformation.

Igår ordnade Kährs luciafirande med information på Kristallen. Det var två samlingar runt skiftbytet vid två. När vi höll till i pingstkyrkan brukade vi få gå dit på morgonen. Nu förväntas vi nattarbetare vara pigga och nytra och på plats mitt på dagen. För dom som inte bor i Nybro blir det en extra resa också, när det inte sker i samband med arbetstiden. Nu hade åsikten att vi var missgynnade nått ledningen, så igår kväll samlades vi i en lokal på fabriksområdet. Samlingslokalen hette Karmen och låg i byggnad tre var den information man fick. Om jag, som har varit anställd i tjugosex år, inte vet vad det innebär, kan man undra hur alla nyanställda från Lernia förväntades hitta dit. Luciatåg fick vi vara utan, men fika fick vi alla fall. Företagets VD, som hade hållit informationerna på dagen, behagade inte heller infinna sig. Han som var där istället presenterade sig aldrig. Däremot berättade han vems tjänst han hade övertagit, så jag kunde ta reda på vad han hette senare under natten.
I morse var jag bara hemma och duschade efter jobbet, innan jag cyklade till frissan. När vi var klara vid niotiden hade jag ärende till en databutik, men den som ligger precis intill salongen öppnade inte förrän tio. Jag fick cykla några hundra meter extra till den andra, som öppnade en timme tidigare. Jag var i bokhandeln, på posten och till slut på Kvantum, så det mesta av förmiddagen hade gått, innan jag kom hem. 


2 kommentarer:

  1. Med sådan knapphändig information behöver man ju både karta och kompass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En karta över området var mitt förslag också. Själv hade jag turen att springa på en tjej från fogen på vägen dit. Jag hade mest en aning om var det borde vara, men hon visste exakt. :)

      Radera