lördag 17 december 2016

PostNord.

PostNord fortsätter att förvåna och förundra. Vill man skicka ett brev som väger 500 gram till England, så skiljer uppgiften om vad det kostar två kronor mellan portotabellen på deras webbsida och i den fysiska tabell dom har skickat ut. Jag har mailat och frågat vilken som är fel utan att få något svar. Jag betalar den högre summan för säkerhets skull. Ett par spänn är förstås inte hela världen, men jag tycker det är onödigt vimsigt av ett så pass stort företag, som så många är beroende av. Speciellt som dom är väldigt snabba med straffavgifter, om dom har en annan uppfattning än jag om hur mycket jag borde ha betalat i porto. Det senaste brevet jag skickade utomlands var så pass stort att jag fick lämna in det på posten. Jag hade räknat ut innan hur mycket det borde kosta att skicka, och kassörskan kom fram till exakt samma resultat. Hon hade dessutom tillgång till betydligt högre valörer på frimärken än vad jag hade hemma, så hon slapp sätta på så många. I veckan som gick skickade PostNord ett brev med en påminnelse om att jag hade ett paket att hämta ut. Jag vet inte vilket som var märkligast. Att det var ett paket jag redan hade hämtat, eller att dom tipsade mig om att be att få aviseringen via sms nästa gång. Det var så jag hade fått den från första början. För varje försändelse som ska hämtas på posten kommer det dessutom ett extra mess nu i december. Det handlar om att dom har trångt i sina hyllor nu i jultid, och att man ska hämta sitt paket eller stora brev så snart som möjligt. Det är ett jäkla plingande i telefonen. Inte undra på att jag måste stänga av signalen för att få sova på dagarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar