lördag 24 december 2016

(Bristen på) julesnö.

Idag förstår jag bättre än vanligt att jag inte är som andra. Jag såg till exempel inte Bingolottos uppesittarkväll igår, fast jag hade en lott. Den har jag rättat på nätet idag, och det var i vanlig ordning ingen vinst. Jag har förstått att många saknar vädret från julen då jag inte höll på att ta mig till mitt julfirande för all snö. Själv tycker jag att det här grå är betydligt bättre mysväder. Brorsonen och hans sambo, som förhoppningsvis ska skjutsa mig till julfirandet i år, har dom senaste veckorna bevisat att man kan ha adventsstjärna i fönstret enbart för sin egen skull. Dom har nämligen alltid persiennen nerdragen, så utifrån kan man bara ana att det hänger en stjärna innanför. Då måste man ändå spana lika intensivt som jag gör, när jag traskar förbi deras fönster. Jag tvivlar på att någon annan har upptäckt stjärnan utifrån. Det är nästan så jag saknar dom lysande snötappar brorsonen hade för några år sedan. Dom hängde mellan fönstren på väggen utanför lägenheten. Dom syntes verkligen, men å andra sidan undrar jag hur spännande det kan ha varit när han hängde upp dom. Imorgon är nattarbetarna på ABGK lediga, eftersom det är röd dag på måndag också. Den söndagen tillhör vecka 51, så jag som är ledig vecka 52 och 1 är fri tre långa söndagar i rad. Nu önskar jag alla en lika trevlig julafton som jag hoppas få!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar